FAQ

Najczęściej zadawane pytania.

  1. Mzuri zajmuje się kompleksowym zarządzaniem nieruchomościami na wynajem. Naszym celem jest całkowite odciążenie właściciela od wszelkich obowiązków związanych z opieką nad mieszkaniem na wynajem. Nasze usługi, w przeciwieństwie do usług biur pośrednictwa, nie ograniczają się jedynie do znalezienia najemcy. Wykonujemy szereg czynności związanych z przygotowaniem mieszkania do najmu oraz z obsługą najemcy i mieszkania w trakcie najmu. Główna różnica polega więc na tym, że biura pośrednictwa skupiają się na pojedynczej transakcji, za którą otrzymują prowizję. My budujemy z naszymi klientami wieloletnie relacje, a celem naszych działań jest zapewnienie stabilnych przychodów z najmu oraz spokoju ducha właściciela.
  2. Pierwszym mieszkaniem na wynajem zaczęliśmy opiekować się w 1998 roku. Od tego czasu zaufało nam tysiące właścicieli mieszkań. Obecnie zarządzamy już ponad 3 tys. mieszkań! Jesteśmy jedyną firmą zarządzającą nieruchomościami na wynajem w Polsce, która może się poszczycić aż tak dużym doświadczeniem!
  3. Na potencjał mieszkania składa się wiele czynników, takich jak np. jego wielkość, rozkład czy lokalizacja. Jesteśmy przekonani, że niemal każde mieszkanie można wynająć, jednak kluczowe jest takie ustalenie ceny najmu, aby oferta szybko znalazła długoterminowych najemców, a okres pustostanu był bliski zeru. Wykorzystując nasza wiedzę i wieloletnie doświadczenie doradzamy naszym klientom, jak sprawić, by nieruchomość była atrakcyjna dla potencjalnych najemców. Pomagamy również oszacować realną cenę najmu, która pozwoli osiągnąć jak najwyższy przychód przy jak najkrótszym okresie pustostanu. Dla każdego lokalu przejmowanego w zarządzanie wykonujemy ocenę gotowości mieszkania do wynajmu, aby potwierdzić, czy spełnia ono standardy pod względem bezpieczeństwa, czystości i funkcjonalności (w niektorych przypadkach rekomendujemy przeprowadzenie niezbędnych zmian w lokalu).
  4. W okresie pustostanu, a nawet jeszcze przed wyprowadzką najemcy, któremu kończy się umowa, nasi specjaliści pracują nad tym, by mieszkanie zostało jak najszybciej wynajęte. Dostosowujemy metody ogłaszania nieruchomości do profilu potencjalnego najemcy. Wszystkie mieszkania ogłaszamy za pośrednictwem internetu na portalach ogłoszeniowych bezpłatnych oraz płatnych (wliczone w cenę usługi). Często wychodzimy też poza te ramy. Jeżeli mieszkanie przeznaczone jest dla studentów przygotowujemy tzw. "zrywki" oraz ulotki, które rozwieszamy i rozdajemy w pobliżu uczelni. Dla mieszkań o wysokim standardzie przygotowujemy dedykowaną prezentację i wysyłamy ją do firm, które poszukują mieszkań dla swoich pracowników.
  5. Przede wszystkim staramy się działać prewencyjnie i nie dopuścić do sytuacji, gdy najemca zalega z czynszem. Szczegółowo weryfikujemy potencjalnych najemców - wymagamy przedstawienia zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach, w wybranych przypadkach sprawdzamy referencje z poprzednich najmów. Jesteśmy przekonani, że prewencja jest najlepszą formą dbania o interesy naszych klientów.

    Jeżeli mimo tego zdarzą się opóźnienia w opłatach, natychmiast (już następnego dnia po upływie terminu wpłaty!) zaczyna reagować dział windykacji Mzuri, który monituje najemców (smsy, e-maile, spotkania bezpośrednie). Bieżąca kontrola jest na tyle skuteczna, że przy zarządzaniu ponad 3 tys. mieszkań, nigdy nie założyliśmy sprawy w sądzie żadnemu najemcy, a zobowiązania są przez nich regulowane najpóźniej w ciągu miesiąca. Podkreślamy przy tym, że nasza firma działa w granicach prawa i nigdy nie dopuszcza się nieetycznych zachowań wobec najemców.

  6. Właściciele, powierzając nam swoje mieszkanie pod opiekę, oczekują aktywnych działań oraz regularnych informacji o bieżącej sytuacji. W okresie pustostanu w cotygodniowych raportach informujemy właścicieli o podjętych przez nas działaniach, mających na celu jak najszybsze znalezienie najemcy. Na bieżąco przekazujemy również informacje na temat ilości telefonicznych zapytań o mieszkanie, odbytych wizytach i prezentacjach lokalu oraz opiniach potencjalnych najemców. Na podstawie tych danych specjaliści ds. najmu analizują przyczyny ograniczonego zainteresowania mieszkaniem oraz sugerują dodatkowe możliwe działania zaradcze.

  7. Gdy mieszkanie jest wynajęte monitorujemy wpłaty od najemców i rozliczamy się w imieniu właściciela z dostawcami mediów i administracją. W przypadkach opóźnień wdrażamy procesy windykacyjne. Regularnie sprawdzamy stan lokalu wykonując przeglądy okresowe - przynajmniej dwa razy do roku (w przypadku mieszkań wynajmowanych „na pokoje” przeglądy stanu mieszkania są wykonywane min. co 2 miesiące). Na bieżąco reagujemy na wszystkie zgłoszenia od najemców i nadzorujemy bieżące naprawy. Z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca weryfikujemy zamiary obecnego najemcy względem przedłużenia umowy najmu i odpowiednio wcześnie zaczynamy poszukiwania nowego najemcy.
  8. Właściciel sprawuje nad mieszkaniem pełną kontrolę pozaoperacyjną. To jego nazwisko widnieje w księdze wieczystej jako właściciela oraz w umowach najmu jako wynajmującego. Wspólnie z właścicielem w Karcie Przejęcia Lokalu (załącznik do umowy) ustalamy m.in. widełki ceny najmu, w ramach których możemy się poruszać, specjalne życzenia, np. zakaz wprowadzenia do mieszkania psów i kotów oraz określenie, czy właściciel wyraża zgodę na wynajem lokalu na biuro. Bez wiedzy i zgody właściciela nie doposażamy mieszkania, ani nie dokonujemy żadnych napraw, które wymagałyby finansowania po stronie właściciela.
  9. Zaufało nam już ponad 1,5 tys. właścicieli mieszkań na wynajem. Są to zarówno osoby, które przekazują nam mieszkanie, w którym kiedyś sami mieszkali, jak i inwestorzy z portfelem kilkudziesięciu mieszkań. Nie faworyzujemy żadnej z tych grup i do każdego mieszkania podchodzimy indywidualnie, tak jak zajmowalibyśmy się naszym własnym mieszkaniem. Zawsze reprezentujemy interes właściciela nieruchomości, a równocześnie staramy się w sposób zgodny z Kodeksem Etyki Mzuri traktować najemców.